9-18 juni 2017

FAQ Vrienden

close

FAQ Vriendenvoorverkoop 2016

Wanneer start de Vriendenvoorverkoop?
De Vriendenvoorverkoop is inmiddels gesloten. Nog meer kaarten nodig? Via deze pagina kun je vanaf maandag 30 mei om 20.00 uur reguliere theaterkaarten bestellen.

En vergeet het entreebandje niet!

Hoe werkt de Vriendenvoorverkoop?
In mei ontvangen Vrienden een e-mail met een uniek code waarmee je jouw theaterkaarten kan bestellen. Alleen met zo’n code kom je door het bestelproces heen. De code vul je in bij iedere voorstelling van jouw keuze. De code verloopt als het limiet van het aantal tickets dat je mag bestellen is bereikt.

Kan ik meerdere tickets voor dezelfde voorstelling bestellen?
Het maakt niet uit of je voor één voorstelling meerdere kaarten bestelt of bijvoorbeeld vier kaarten voor vier verschillende voorstellingen, het kan allemaal. En je kunt in jouw bestelling ook de code van andere Vrienden gebruiken, handig als je voor meer mensen tegelijk wilt bestellen.

Wat is een virtuele wachtrij?
Net als vorig jaar maken we gebruik van een virtuele wachtrij. Zo gaat het in zijn werk: zodra je wilt bestellen, sluit je aan in de rij.  De virtuele wachtrij vertelt je waar je je in de rij bevindt en wanneer je aan de beurt bent. Sluit de pagina niet af, dan verlies je je plek in de rij. 

Ik ben Vriend van Oerol, heb mijn donatie over gemaakt maar heb geen mail ontvangen met code voor de Vriendenvoorverkoop, wat moet ik doen?
Controleer in je bank of de Vriendendonatie naar het juiste nummer is overgemaakt, Vrienden van Oerol NL55 RABO 0342 4133 33.

Op vrijdag 13 mei worden de bestelcodes per e-mail verzonden. Mocht je geen bestelcode hebben ontvangen dan kan dat liggen aan je spamfilter. Kijk vooral in de map ongewenste items in je inbox. Het helpt om in jouw mailprogramma de afzender no-reply@oerol.nl en oerol@festivaltickets.nl als betrouwbare afzender aan te merken.

Vind je toch geen e-mail met bestelcode? Neem dan contact op met de helpdesk van Festivaltickets telefonisch 085-4872111 (vanaf woensdagavond 18 mei 19:00 uur), houd je Vriendnummer en postcode bij de hand. Of stuur een e-mail naar oerol@festivaltickets.nl

Wanneer is de helpdesk bereikbaar?
Openingstijden van de telefonische helpdesk van Festivaltickets (085-4872111)

donderdag 26 t/m donderdag 09 juni        12:00-19:00

Wat is een kanskaart?
Voor Vrienden van Oerol doen we graag iets extra’s. We hebben veel leuke Vriendenacties georganiseerd, die vind je in het programmamenu onder ‘Verdieping’ onderaan de pagina. Iedere Vriend maakt kans om hieraan deel te nemen. Je kunt één gratis kanskaart voor 1 of 2 personen bestellen voor één van deze Vriendenacties. Zijn er voor jouw keuze meer aanmeldingen dan plekken? Dan volgt een loting…  Ben jij de gelukkige? Dan krijg je daarvan per e-mail een bevestiging. Pas dan ben je verzekerd van een plek… We proberen natuurlijk zo veel mogelijk Vrienden blij te maken!

Waar staan de Vriendenacties van dit jaar op de site?
Klik in het programma-a-z op Verdieping. Daar vind je alle onderaan de pagina alle Vriendenacties waar je kans op kunt maken. Je kunt vanaf maandag 18 mei om 20.00 uur de door jou gewenste Vriendenactie bestellen door gebruik te maken van de code voor de kanskaart die je per e-mail hebt ontvangen.

Vriendenbandje
Ook dit jaar krijgen Vrienden een speciaal Vriendenbandje. Je Vriendenbandje draag je naast je Oerol-entreebandje. Bij het programmaboek heb je een kaart (voucher) ontvangen, waarmee je tijdens het festival op de Westerkeyn een Vriendenbandje kunt afhalen bij de infobalie. Met het bandje krijg je niet alleen toegang tot de Vriendenacties van Oerol, als je daarvoor geselecteerd bent, met het Vriendenbandje kun je ook gebruik maken van de diverse ondernemersacties op Terschelling die alleen voor de Vrienden beschikbaar zijn Ondernemers maken hun actie kenbaar door een Vriendenposter in het raam, waarop ze hun aanbieding of actie vermelden. Houd de Vriendennieuwsbrief en de dagkrant in de gaten om op de hoogte te blijven van alle acties. 

Hoe geef ik wijzigingen door in mijn gegevens?
Wijzigingen van e-mailadres, adresgegevens en bankrekeningnummer graag doorgeven via vrienden@oerol.nl. Let op! Misschien heb je al via onze website je Oerol-entreebandje besteld. Als je daar een ander adres hebt ingevuld dan bij ons bekend is dan wordt dat niet automatisch bij Vrienden van Oerol aangepast. Als jouw adres veranderd is, geef dan je adreswijziging door via vrienden@oerol.nl.

Wat is jullie IBAN rekeningnummer om mijn donatie over te maken?
Het IBAN rekeningnummer van Vrienden van Oerol is NL55 RABO 0342 4133 33 t.n.v. St. Vrienden van Oerol, West-Terschelling (BIC: RABONL2U).

Ik wil graag mee doen met de online Vriendenvoorverkoop, wanneer moet ik mijn donatie overmaken?
Voor 30 april, want vanaf dan worden de intekenlijsten voor de online Vriendenvoorverkoop gemaakt van de Vrienden die hebben gedoneerd (zelf overgemaakt of via de automatische incasso). Tijdens deze voorverkoop kunnen Vrienden als eerste theaterkaarten bestellen. De tijd tussen 30 april en de start van de voorverkoop hebben wij nodig om deze voorverkoop goed te regelen. Heb je je bijdrage na 30 april overgemaakt, we doen onze uiterste best om je alsnog te voorzien van een code. Dit zal echter na 13 mei zijn.

Hoe verhoog ik mijn Vriendendonatie?
Je kunt een extra bijdrage overmaken op ons rekeningnummer onder vermelding van je naam en Vriendnummer of postcode. Indien je een automatische incasso hebt afgegeven en je wilt jouw donatie structureel wijzigen dan kun je een mailtje sturen naar vrienden@oerol.nl

Ben ik nog Vriend?
Om te controleren of je nog Vriend bent van Oerol kun je altijd een e-mail sturen naar vrienden@oerol.nl. Graag onder vermelding van je Vriendnummer of postcode en huisnummer.

Hoe vaak verschijnt de Vriendenkrant?
Onze Vrienden ontvangen twee keer per jaar een editie van de Vriendenkrant; een retrospectief nummer in de zomer en bezinning en onthullingen in de winter. Vlak voor de exclusieve online Vriendenvoorverkoop jaarlijks in mei ligt ook het programmaboek van de nieuwe editie van Oerol thuis op de mat!

Wel betaald, maar geen Vriendenkrant ontvangen?
Waarschijnlijk hebben we niet de juiste adresgegevens van jou. Stuur een e-mail met daarin je Vriendnummer en het juiste adres naar vrienden@oerol.nl dan sturen we alsnog een Vriendenkrant.

Geen programmaboek ontvangen?
Waarschijnlijk hebben we niet je juiste adresgegevens. Stuur een e-mail met daarin je Vriendnummer en het juiste adres naar vrienden@oerol.nl

Wat betekenen de Vrienden voor Oerol?
Erg veel! Vrienden zijn voor Oerol altijd een belangrijke steun geweest en zijn dat nog steeds. Jullie als Vrienden zijn onze onmisbare ambassadeurs. Dankzij jullie enthousiasme voor Oerol – dat jullie met je eigen achterban delen – weet jaar in jaar uit een gigantisch grote groep bezoekers het eiland te vinden om hier in de natuur te genieten van cultuur. Datzelfde enthousiasme zorgt voor een warm bad voor de makers en artiesten. Hier mogen ze leren, ontwikkelen, experimenteren en presenteren, zonder afgebrand te worden. En met alle jaarlijkse donaties van de Vrienden bij elkaar, vormen de Vrienden samen een hoofdsponsorschap.

Mijn partner en ik zijn beide Vriend met een eigen Vriendnummer, maar we willen graag met een e-mailadres kaarten kopen in de online Vriendenvoorverkoop, kan dat?
In dit geval is het handig beide Vriendnummers samen te voegen op één. Het gezamenlijke Vriendnummer staat dan op beide namen. Voor de online Vriendenvoorverkoop dient elk Vriendnummer namelijk een uniek e-mailadres te hebben, oftewel; één e-mailadres mag niet bij meerdere vriendnummers voorkomen.

Vrienden met samengevoegde Vriendnummers ontvangen dan één Vriendenkrant en één programmaboek thuis. Maar dit geldt dan ook voor overige Vriendenpost zoals bijvoorbeeld het Vriendenbandje. In het geval van dit soort Vriendenacties is er voor samengestelde Vriendnummers altijd een mogelijkheid een tweede exemplaar op het eiland af te halen. Dit betekent dan ook dat de digitale communicatie (Vrienden Nieuwsbrieven, inlogcode voor de Vriendenvoorvekoop) via één e-mailadres verloopt.