Goede voorbereiding
Met een gezonde mix van enthousiasme en spanning nadert de ticketverkoop. Wat kun je allemaal voorbereiden voor het zo ver is?
- Zoek in de dagen voor 17 mei (13 mei als je professional bent en 14 mei als je Vriend bent) alvast uit welke voorstelling(en) je straks wilt bezoeken en probeer alvast in te loggen. Als je je wachtwoord bent vergeten, heb je nu nog ruim de tijd om een nieuwe aan te vragen;
- Oriënteer je op de verschillende ticketsoorten. Zo hoef je geen keuzestress te ervaren als je door de wachtrij heen bent;
- Zorg dat je jouw betaalgegevens bij de hand hebt.
De wachtruimte
Als je voor de start van de verkoop op de programma-pagina komt, kan de mogelijkheid zich voordoen dat je in de wachtruimte geplaatst wordt.
Belangrijk om te begrijpen:
- De wachtruimte is niet de wachtrij;
- Je hebt geen vaste plek in de wachtruimte. Er is dus geen sprake van een volgorde;
- Hoe laat je de wachtruimte voor start verkoop ingaat, heeft op geen enkele wijze invloed op jouw plek in de daadwerkelijke wachtrij;
- Als er een wachtruimte is, moet je door die wachtruimte heen om in de wachtrij te komen.
De wachtrij
- Wanneer de verkoop start opent de wachtrij en krijgt iedereen uit de wachtruimte een willekeurige plek in de wachtrij;
- Je kunt jouw plek in de wachtrij niet beïnvloeden door veel eerder dan wanneer de verkoop start op de website aanwezig te zijn. Dit raden we daarom ook af;
- Iedereen die later dan het tijdstip waarop de verkoop start de wachtrij betreedt, sluit vervolgens achteraan in de rij.
Door de wachtrij heen
Dit is hét moment! Selecteer het aantal en soort tickets wat je wilt kopen en ons systeem checkt of deze nog beschikbaar zijn (en als je Vriend bent: of dat je het maximum aantal hebt bereikt dat bij jouw Vriendschap hoort). Zo ja, snel afrekenen en een vreugdedansje doen. Jij bent erbij!
Geeft het systeem aan dat er geen tickets beschikbaar zijn in jouw selectie? Dan kun je een andere selectie proberen of het ticketaantal verlagen. Het kan zeker zin hebben om dit een aantal keer te proberen. Het kan namelijk zijn dat anderen tickets in hun mandje hebben zitten die ze teruggeven. Die hebben bijvoorbeeld net een belletje gekregen dat een vriend ook tickets gescoord heeft en laten de tickets gaan. Als jij op dat moment een selectie maakt, kan het dat jij die tickets te zien krijgt en kunt pakken.
Achter het net gevist?
Helaas komt het regelmatig voor dat er meer mensen tickets proberen te bemachtigen, dan dat er tickets beschikbaar zijn. Wij raden aan om onze website en social media kanalen regelmatig te checken. Misschien hebben andere fans in de hectiek toch te veel tickets besteld en willen ze die weer doorverkopen. En last minute komen er ook soms nog kaarten vrij!
Vriendschap is… tickets voor elkaar bestellen
Wist je dat Vrienden tickets voor elkaar kunnen bestellen? En zo ja, hoe? Ieder jaar is dit weer een belangrijke functionaliteit waar veel vraag naar is, dus het leek ons goed om dit verder toe te lichten. Wanneer jij als eerste door de wachtrij heen bent en ook direct voor een andere Vriend (van jezelf én van Oerol) tickets wilt bestellen, dan heb je hun abonnementscode nodig. Deze code verschilt per persoon en ziet er dus bij iedereen anders uit. De abonnementscode begint met V-, VR- of P- (voor Pioniers).
Let op: deze code wijzigt ieder jaar.
Stap 1
Hoe vind ik de abonnementscode?
- Log in op Mijn Oerol;
- Klik in het Mijn Oerol-menu links op Abonnementen;
- Als je een geldig abonnement hebt, staat jouw abonnementscode hier vermeld. Let op: je kunt meerdere accounts hebben, maar op slechts één account zijn de rechten toegevoegd en staat de juiste geldigheid. Controleer dit dus goed.
Let op: je hebt de abonnementscode niet nodig als je alleen tickets voor jezelf besteld.
Stap 2
Hoe bestel ik voor een andere Vriend?
- Ga naar het programma en kies de voorstelling waar je tickets voor wil kopen
- Klik op Bestel tickets (als je dit niet ziet, ben je waarschijnlijk nog niet ingelogd, of heb je géén rechten)
- Kies voor Wil je ook voor een andere abonnementhouder bestellen? Klik hier
Stap 3
Vul de gehele abonnementscode in en klik op Toevoegen. Het is mogelijk om meerdere abonnementen te koppelen.
Alternatieve stap: winkelwagen
Ook via je winkelwagen kun je voor een andere abonnementhouder bestellen. Je hoeft dit maar op één plek te doen: tijdens het toevoegen van tickets, of dus later in je winkelwagen.
Kies wederom voor Wil je ook voor een andere abonnementhouder bestellen? Klik hier
Vul de gehele abonnementscode in en klik op Toevoegen.