Bereid je voor op de ticketverkoop

Het is een bijzonder leuk en spannend moment: de ticketverkoop van Oerol Festival 2024. Of je nu al jarenlang komt of voor de eerste keer, de informatie op deze pagina zal je helpen om goed voorbereid te zijn.

Planning

  • 13 mei om 12:00 uur | start ticketverkoop pers/professionals
  • 14 mei om 20:00 uur | start ticketverkoop Vrienden
  • 17 mei om 20:00 uur | start ticketverkoop regulier

Voorbereiding

Log in bij je Mijn Oerol-account. Misschien heb je al een lange tijd niet ingelogd en ben je je wachtwoord vergeten? Je hebt nu nog alle tijd om een nieuw wachtwoord aan te vragen, dus dat is zo opgelost. Zo bespaar je kostbare tijd tijdens het bestelproces. Nu het programma online staat, kun je ook alvast uitzoeken welke voorstelling(en) je straks wilt bezoeken.

Kopen voor Vrienden

Vrienden van Oerol kunnen voorstellingstickets bestellen tijdens de voorverkoop op 14 mei om 20:00 uur. Ben jij of ken jij een Vriend van Oerol die niet in de gelegenheid is om zelf deel te nemen aan de voorverkoop? Je kunt als Vriend voor een andere Vriend tickets kopen, mits je beschikt over hun V- (of VR-)nummer. Zoek van tevoren je nummer op en deel deze met de Vriend die ook voor jou tickets bestelt. Let op: je hebt dit nummer niet nodig als je alleen voor jezelf tickets koopt.

Nog geen Vriend? Je bent al Vriend vanaf € 28,00. Klik hier voor meer informatie.

Ready, set…

Heeft het zin om al heel vroeg op de website te zijn? Nee. Wanneer de verkoop begint, kan het van tevoren al erg druk zijn op de site. Om deze drukte te reguleren, wordt iedereen een uur van tevoren in een ‘wachtruimte’ geplaatst. Zodra de verkoop begint, krijgt iedereen in de wachtruimte een willekeurige plek in de ‘wachtrij‘. Op deze manier heeft iedereen een gelijke kans. Of je er nou om 19:00 uur was, of om 19:55 uur. Sluit je pas na de start van de verkoop aan, dan kom je achteraan in de rij te staan.

…GO!

Zodra je door de wachtrij heen bent, kun je jouw tickets bestellen. Hoe het allemaal precies werkt, lees je hier.

Tickets in de pocket?

YES! Deel je vreugde met ons én je vrienden via Facebook en Instagram. Vinden we leuk! En raak niet in paniek als je jouw tickets niet direct in je inbox ziet; het kan soms 24 uur duren voordat je deze binnen hebt. Tip: Check ook je spam mailbox en bestelgeschiedenis in je Mijn Oerol-account.

Geen tickets kunnen scoren? Wij begrijpen absoluut dat dit ontzettend frustrerend is. Gelukkig biedt onze programmering zoveel moois, dat je er vast een ander pareltje uit weet te pikken.

Wij hopen dat dit nog meer duidelijkheid schept in het bestellen van tickets. Toch nog vragen? Veel antwoorden kun je tevens terugvinden in onze veelgestelde vragen. Onze helpdesk is bereikbaar via de chat (burgermenu → vraagteken rechts onderaan de pagina) of door te mailen naar helpdesk@oerol.nl.

Meer